Coaching.

Coaching vanuit authenticiteit

Bij SalesSCOUTS gaat coaching om jouw persoon. Niet om het overbrengen van de kennis van een coach op jou. SalesSCOUTS coacht op jouw karakter en vaardigheden. We gaan je dus eerst leren kennen. Maar wel on the job. We zijn frequent samen en pakken actuele situaties samen op. Vanuit onze eigen ruime saleservaring geven we je terugkoppeling en zetjes in de juiste richting – de richting die het beste bij jou past. Alleen door authentiek handelen haal je het maximale uit jezelf.

Authenticiteit

Coaching op karakter en persoonlijke vaardigheden

On the job

Praktijkgericht, focus op actuele situaties

Tijdelijk en frequent

Wekelijks contact gedurende een paar maanden tot een jaar

Thuis in sales

SalesSCOUTS brengt jarenlange saleservaring mee

Coaching on the job

SalesSCOUTS coacht accountmanagers, salesmanagers en directieleden. Iedereen heeft zo zijn eigen positie binnen een organisatie. Natuurlijk nemen we jouw functie mee in het proces en houden we rekening met de dynamiek binnen een organisatie. Maar het draait om jouw functioneren binnen die dynamiek. We coachen jouw persoon.

SalesSCOUTS vertelt je niet hoe je je werk moet aanpakken; we gaan niet actief kennis op je overbrengen. We gaan uit van wie jij bent. Hierom gaan we niet tegenover je zitten, maar naast je, en leren we je on the job kennen. We coachen je op een praktijkgerichte manier, aan de hand van uitdagingen die op dat moment spelen op je werk. Met onze eigen ruime saleservaring kijken we met je mee en pakken we samen situaties aan die op dat moment spelen. Vanuit de praktijk van jouw werk helpen we je de juiste richting op.

Meestal is er een wekelijks live contactmoment. In de tussentijd breng je datgene in praktijk wat we hebben besproken en gaan we hier een week later mee verder. Zo beklijft alles veel beter en worden praktijk en coaching mooi samengebracht.

Tom
Brouwers
Tom
Brouwers
Operationeel Manager Beleggingsinstituut
Beleggingsinstituut

Verbetering verkoopgesprekken: Praktijkgerichte coaching

Bij het Beleggingsinstituut wilden we het salesteam meer tools geven om het verkoopgesprek te optimaliseren, om tot meer conversie te komen. Jean-Louis heeft enkele sessies met het team gehad, waarbij hij meeluisterde tijdens telefoongesprekken en dit vervolgens evalueerde. De heren van ons salesteam waren zeer positief. Hij is heel praktijkgericht en kan zich goed in de verschillende doelgroepen verplaatsen. De kwaliteit van onze gesprekken is echt verbeterd.

Glenn
Bergmans
Glenn
Bergmans
CEO Dutch Coding Company
Dutch Coding Company

Ontwikkelingstraject salesteam: “Supertraining”

Jean-Louis heeft enkele maanden het salesteam van Dutch Coding Company gecoacht. Zijn begeleiding is vaak 1 op 1 en heel erg hands-on. Hij bespreekt waar de organisatie staat, wat de doelen en ambities zijn en daagt je uit kritisch naar je eigen ideeën te kijken. Hij kijkt mee met offertes en is aanwezig bij klantgesprekken. Van daaruit brengt hij een stuk scherpte terug in de organisatie. Onze gesprekstechnieken zijn verbeterd, evenals onze offertes. Door alle salestools beter te benutten hebben we echt een kwaliteitsslag kunnen maken.