Interim management.

Tijdelijk extra capaciteit bij salesmanagement

Mogen de salesresultaten naar een hoger niveau? Staan er veranderingen binnen de organisaties op stapel? SalesSCOUTS reikt je de helpende hand door het aanstellen van een interim manager. We geven tijdelijk leiding aan salesteams en begeleiden complexe trajecten. Door jarenlange ervaring op het gebied van sales en management weet SalesSCOUTS wat nodig is om verandering in gang te zetten. We praten vanuit de praktijk, leggen pijnpunten bloot en passen oplossingen toe. Hoe we dat doen?

Inventarisatie doelstellingen

Analyse van organisatie, markt en klant

Interim management of directie

Tijdelijke, concrete opdrachten

Persoonlijke relatie

Individueel werken met het hele salesteam

Recruitment en onboarding

Training en begeleiding nieuwe medewerkers

Verdiepen. Fixen. Loslaten..

Een interim manager moet passen bij de cultuur van de organisatie. Daarom verdiepen we ons eerst grondig in je bedrijf. We verdiepen ons in jullie markt, doelstellingen en klanten. We maken een heldere beschrijving van het probleem waar je tegenaan loopt, wat je inzet is en wat je organisatie nastreeft. We formuleren de interim opdracht op basis van concrete doelstellingen. Gedurende een periode van een paar maanden tot een jaar gaat de interim salesmanager of commercieel directeur aan de slag.

We nemen niet alleen een interim management opdracht aan. SalesSCOUTS zoekt naar verbinding met medewerkers, en naar cohesie binnen het team. Na onze inzet moet het team namelijk samen verder kunnen. Daarom bieden we aansluitend ook coaching-trajecten aan van managers of directeuren. Indien nodig zoeken we nieuwe salesmedewerkers en onboarden we deze medewerkers tijdens onze aanstelling.

Interim management of directie in de praktijk

SalesSCOUTS werkt één of meerdere dag(en) per week op locatie. De intensiteit van de opdracht hangt af van de behoefte van de organisatie. SalesSCOUTS werkt intensief samen met het MT, en coacht het salesteam. Ieder individu binnen het team ontvangt de gewenste persoonlijke begeleiding. We formuleren een heldere salesaanpak en nemen noodzakelijke beslissingen.

SalesSCOUTS is landelijk inzetbaar, met focus op de Randstad en Zuid-Nederland.

Tom
Brouwers
Tom
Brouwers
Operationeel Manager Beleggingsinstituut
Beleggingsinstituut

Verbetering verkoopgesprekken: Praktijkgerichte coaching

Bij het Beleggingsinstituut wilden we het salesteam meer tools geven om het verkoopgesprek te optimaliseren, om tot meer conversie te komen. Jean-Louis heeft enkele sessies met het team gehad, waarbij hij meeluisterde tijdens telefoongesprekken en dit vervolgens evalueerde. De heren van ons salesteam waren zeer positief. Hij is heel praktijkgericht en kan zich goed in de verschillende doelgroepen verplaatsen. De kwaliteit van onze gesprekken is echt verbeterd.

Glenn
Bergmans
Glenn
Bergmans
CEO Dutch Coding Company
Dutch Coding Company

Ontwikkelingstraject salesteam: “Supertraining”

Jean-Louis heeft enkele maanden het salesteam van Dutch Coding Company gecoacht. Zijn begeleiding is vaak 1 op 1 en heel erg hands-on. Hij bespreekt waar de organisatie staat, wat de doelen en ambities zijn en daagt je uit kritisch naar je eigen ideeën te kijken. Hij kijkt mee met offertes en is aanwezig bij klantgesprekken. Van daaruit brengt hij een stuk scherpte terug in de organisatie. Onze gesprekstechnieken zijn verbeterd, evenals onze offertes. Door alle salestools beter te benutten hebben we echt een kwaliteitsslag kunnen maken.